Support avtal

Många har svårt att få tiden att räcka till.
Att sköta alla datorer, skrivare och nätverk, och samtidigt följa med inom IT-hot och datorsäkerhet tar tid. Att ansvara för sin egen IT blir också svårare med tiden.
Vi tror ni står inför ett vägval om framtiden. Vi kan ta er framåt och frigöra era resurser till annat.
Helt enkelt – ge dig själv mer tid att sköta Ditt företag och det Du är bäst på! Låt oss hjälpa dig med det vi är duktiga på och brinner för – IT.
Det kan göra både din IT-drift och IT-säkerhet effektivare och billigare.

Vår mål är att våra kunders IT-system skall fungera på ett så bra och effektivt sätt som möjligt.
För att kunna uppnå detta erbjuder vi ett antal olika avtal och tjänster.

Inställelse Avtal
Vi hjälper er med garanterad tillgänglighet av erfarna tekniker när hjälpen behövs
och i avtalet kan ni själva välja hur snabbt teknikerna ska vara på plats.

Beskrivning av tjänsten
– Tillgänglighet till tekniker inom 4 eller 8 timmar under ordinarie arbetstid efter vi mottagit felanmälan.
– Arbetet pågår kontinuerligt till dess att felet är avhjälpt.
– Vid avtalstecknande tilldelas ni både ansvarig säljare och tekniker.
– Nerlagd tid för att avhjälpa ert ärende debiteras enligt avtal eller gällande prislista.
– Avtalet avser ert nätverk (backup, brandvägg, kommunikation, servrar) under helgfria vardagar mellan klockan 8-17.

Underhållsavtal
Vi hjälper er med garanterad tillgänglighet av erfarna tekniker när hjälpen behövs.
Avtalet innefattar driften av er IT-miljö, vilket innebär regelbundna besök på ert företag

Beskrivning av tjänsten
Drift av er IT-miljö (servrar, arbetsplatser, kommunikation mm.).

– Regelbundna besök efter ert företags behov.
– Checklista med obligatoriska kontrollpunkter.
– Tillgång till felanmälan via helpdesk eller till vår bemannade kundtjänst.
– Vid avtalstecknande tilldelas ni både ansvarig säljare och tekniker.

Exempel
1 halvdag/månad
2 heldagar/vecka
1 heldag/vecka
1 halvdag/vecka
1 heldag/varannan vecka
1 halvdag/varannan vecka